KETUPAT LONTONG GORENG PERTAMA KALI

KETUPAT LONTONG GORENG PERTAMA KALI - Lama dah nak buat lontong atau ketupat goreng ni tapi kerajinan tu tak pernah lah nak datang betul-betul. Pagi ni sebab lapar, maka kerajinan tu datang dengan sendiri uolsss.

KETUPAT LONTONG GORENG PERTAMA KALI

Disebabkan aku suka bawang putih, aku letak bawang putih cincang lebih sikit. Lepas tu aku letak cili boh, kicap manis, pati ikan bilis, sos tiram sikit dan gula. Tapi aku terlajak letak gula pula. Lupa dah letak kicap manis. Ayoyoyo

Lepas tu tabur bawang goreng dengan daun bawang. Daun bawang tu penyedap juga sebenarnya. Dah, settle. Bagi tuan suami makan, mulut dia memang kata sedap je. Apa je yang aku masak, dia makan tak sedap? Sedap belaka katanya. Alhamdulillah, terharu.

The writer,
Tunsha Ayunie

1 comment:

  1. Akak c pernah makan ketupat lontong goreng ni..tapi akak rasa resipi ni menarik & sedap

    ReplyDelete