MANFAAT PENGAMBILAN VITAMIN VITAHIBRID ONE

MANFAAT PENGAMBILAN VITAMIN VITAHIBRID ONE - Mungkin ramai yang tidak tahu atau tidak mahu mengambil tahu, bahawa Vitamin D adalah salah satu vitamin yang sangat penting untuk beberapa sistem di dalam badan kita.

Jika vitamin A, B dan C boleh diperolehi melalui pemakanan, Vitamin D pula dihasilkan secara semulajadi oleh tubuh kita. Contohnya, apabila tubuh badan terdedah dengan cahaya matahari, maka Vitamin D dapat dihasilkan.


Kekurangan Vitamin D secara berterusan untuk tempoh yang lama, akan menyebabkan beberapa komplikasi lain terutamanya komplikasi sistem kardiovaskular, masalah autoimun, penyakit saraf, jangkitan, komplikasi kehamilan dan juga risiko mendapat kanser tertentu, terutamanya kanser payudara, prostat, dan kolon.

Antara individu yang biasanya kekurangan Vitamin D adalah :

▶ Warga emas
▶ Pesakit Kegagagalan Buah Pinggang Kronik (ESRF)
▶ Obesiti
▶ Individu yang kurang mengambil ikan dan tenusu
▶ Individu yang kerap menggunakan sunblock semasa keluar
▶ Individu yang bekerja di dalam bangunan pejabat dan kurang beriadah di luar

Oleh itu pengambilan supplemen vitamin D perlu diamalkan oleh mereka. Terdapat pelbagai supplement yang mengandungi vitamin D boleh dibeli di mana-mana farmasi atau kedai ubat, antaranya VitaHibrid One.


APA ITU VITAHIBRID ONE?

VitaHibrid One adalah gabungan bahan semulajadi terpilih yang terdiri daripada ekstrak , kurma, Habatusauda, sarang burung, kolagen, goji dan kismis yang sememangnya sudah diketahui mempunyai nilai nutrisi yang tinggi dan amat diperlukan oleh tubuh. VitaHibrid One juga mengandungi Zat Besi.

MANFAAT PENGAMBILAN VITAHIBRID ONE

Seperti yang sedia tahu, kurma sangat bagus. Estrak kurma yang terkandung dalam VitaHibrid One bertindak sebagai bekalan nutrient yang diperlukan oleh tubuh badan.

Antara kandungan yang terdapat dalam kurma ialah Vitamin A, B1,B2,B7, Asid folik, kalsium dan magnesium. Fungsi vitamin dan zat-zat ini mampu mencegah beberapa masalah kesihatan seperti sembelit, lemah otot, dan sengal-sengal badan.


VitaHibrid  One juga  diperkayakan  dengan   beberapa   vitamin   penting   antaranya Vitamin C, D, E dan Kolagen untuk mengekalkan kecantikan di kalangan wanita. Pengambilan kolagen berfungsi untuk menganjalkan kulit dan membina struktur kulit supaya tidak merosot hingga menjadi kasar dan kendur.

Bukan itu saja, VitaHibrid One juga membantu golongan yang sudah memasuki usia Warga Emas,  supaya   kekal   cergas. Vitamin dan zat yang ada di dalam VitaHibrid One mampu memberi tenaga pada golongan ini (warga emas).

Supplement ini sesuai bagi mereka yang tidak mempunyai sakit kronik seperti Kegagalan Buah Pinggang (End Stage Renal Failure). Pesakit kronik seeloknya TIDAK DIBENARKAN untuk mengambil supplement VitaHibrid One ini.

INFO :




••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••
VITAHIBRID ONE

Harga sekotak VitaHibrid One :

Semenanjung Malaysia - RM 65
Sabah & Sarawak - RM 70

* Postage RM 8 akan dikenakan *

WHATSAPP : 016-5120479 ( En. Usry Bin Abdullah )
••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••


Post a Comment

14 Comments

  1. Belum pernah cuba viramin i i atau apa apa vitamin sekali pun. Tak tau lah kenapa tak suka makan suplemen2 ni..

    ReplyDelete
  2. terima kasih atas perkongsian ini, vitamin D tidak lah sepopular vitamin C pada pengetahuan umu tapi efeknya cukup besar..

    ReplyDelete
  3. Pengambilan vitamin dan supplemen memang penting untuk semua. Yang penting, kena pastikan ianya selamat digunakan ye tak.

    ReplyDelete
  4. Betul tu, vitamin D memang penting sebenarnya, & perlu ambil tambahan untuk pastikan tubuh cukup vitamin. Thanks fo the info.

    ReplyDelete
  5. baru tahu ada brand ni. yang penting pastikan ianya selamat ya

    ReplyDelete
  6. tq auni for sharing.
    ilmu utk aida.
    vitamin pun kena makan ikut kesesuaian kesihatan kita, kan.
    ikut nasihat doktor.
    moga auni kekal sihat, ceria & bahagia dgn asben ye. aida sentiasa mendoakannya.
    bahagia kita, kita yg cari, kita yg create, kan :)

    ReplyDelete
  7. Kalau tak consume secukupnya bahan semujadi yang membekalkan vitamin kena lah ambil supplement kan.

    ReplyDelete
  8. Banyak juga khasiat vitamin vitahybrid ni ya. Memang bagus kalau amalkan vitmain atau supplemen tambahan untuk kesihatan dalaman.

    ReplyDelete
  9. Tak pernh dgr lagi produk ni.. Vitamin d memng elok utk badan.. Menarik tengok produk ni.. Banyak kelebihan

    ReplyDelete
  10. Bagus ada produk vitamin yang macam ni memang dapat membantu dan memberi vitamin tambahan untuk badan.. Pada yang sakit kronik kena dapat nasihat doktor lah baru boleh ambilkan...

    ReplyDelete
  11. Bagusnya produk ni! Harga pun cantik. Tk de la mahal mana tapi nmpk
    Mcm ada banyak kebaikkan untuk badan. Thank you sudi kongsi

    ReplyDelete
  12. banyak betul khasiat amal amik vitamin ni.. lagi-lagi untuk maintain kecantikan muka & badan..eloknya jumpa doktor dulu sebelum start makan ye

    ReplyDelete
  13. Bagusnya produk ni. Banyak khasiat yang boleh diberikan. Akk rs mmg kita perlu amik suplemen mcm ini dengan keadaan persekitaran hr ni kan

    ReplyDelete
  14. pertama kali mek dengar nama produk ni. khasiatnya boleh tahan juga. kalau ada yang nak consume boleh lah tekan link.

    ReplyDelete